spis treści
Panoptikum nr 12 (19) 2013
Spis Rzeczy Panoptycznych
Konwergencje: gatunek, rodzaj, metamedium
Alexandra Juhasz Dokument na YouTubie. Porażka bezpośredniego kina sloganu
Annabelle Honess Roe Nieobecność, nadmiar i rozwinięcie epistemologiczne: w poszukiwaniu ram badawczych dla dokumentu animowanego
Katarzyna Żakieta Horror paradokumentalny – próba charakterystyki gatunku
Cinema vérité po latach Bartosz Zając La vérité? Quelle vérité? Eksperymenty z rzeczywistością w kinie niefikcjonalnym lat 60.
Monika Rawska Rzeczy, rzeczy, rzeczy. Tajemnica KoumikoChrisa Markera na styku form filmowych
Dokumentalizm osobisty Michał Piepiórka Maska i demistyfikacja. Wątki autobiograficzne we współczesnych polskich filmach dokumentalnych
Paweł Biliński Współczesne oblicza dokumentalizmu osobistego (na przykładzie Tarnation Jonathana Caouette’ego, Arirang Kim Ki-duka i To nie jest filmJafara Panahiego)
Melinda Blos-Jáni Home Movies as Everyday Media Histories. Approaching Home Made Imageryin the Age of New Media
Funkcje
Michał Dondzik
W poszukiwaniu mitu. O filmach dokumentalnych Grzegorza Królikiewicza
Dagmara Rode Uwagi o Pine and Fir Trees. Women’s Memories of Life during Socialism Sanji Iveković
Peter Ole Pedersen, Jan Løhmann Stephensen Paranoid, moi?Surveillance and the Popular Cultural Documentary
Narodowe, transnarodowe
Zane Balčus Case of an artist as a scriptwriter in the works of Latvian filmmaker Juris Podnieks
Sebastian Jakub Konefał Między prawdą a stereotypem, tradycją a nowoczesnością: wątki narodowe i transnardowe w islandzkim kinie dokumentalnym po roku 2000
Holocaust Doc
Jay Cantor Śmierć i obraz
Bronisława Stolarska Czytając Po-lin
Varia:
Jakub Morawski Teoria poetyki kina Giorgio Agambena a twórczość filmowa Guy Deborda
Alessandro Zir Nature’s Horror and Grand Style in Lars von Trier’s Antichrist
Tomasz Rachwald Metody dokumentalne w filmie. Recenzja książki
Grażyna Świętochowska Author(s), authority..